KING JESUS

what kind of ~ 와 when do you ~ 예문 본문

능력의 삶/공부법

what kind of ~ 와 when do you ~ 예문

KING JESUS 2010. 11. 11. 11:28

첫번째 질문

1) 질문 - What kind of music do you like? why?

답변 - I like musical music, because I can enjoy music with the actor's play.

 나는 뮤지컬 음악을 좋아한다, because 뮤지컬 배우의 연기와 함께 음악을 즐길 수 있기 때문이다.

 ->바로 위의 내용을 영어로 부탁드립니다.

2) 질문 - What kind of movies do you like? why?

답변 - I like romantic comedy, because it makes me happy when I feel blue

 나는 로맨틱 코미디를 좋아한다, because 우울할때 보고나면 행복해 진다.

3) 질문- What kind of books do you like? why?

답변 - I Iike a novel, because novels have many stories and they give me an imaginative power

 나는 소설 책을 좋아한다, because 이야기가 다양하고 상상력이 생긴다.

------------------

두번째 질문

1) 질문 - When do you feel happy?

답변 - I feel haapy when going to shopping pretty clothes

  예를 들면 나는 즑겁다. 맛있는 것을 먹을 때 이런식으로

 나는 즐겁다, when 이쁜 옷을 쇼핑하러 갈때

2) 질문 - When do you feel sad?

답변 - I feel sad when I get a bad grade.

 나는 슬프다. when 성적이 좋지 않게 나올때

3) 질문 - When do you angry?

답변 - I feel angry when I eat tasteless food

 나는 화난다. when 맛없는 음식을 먹을때

4) 질문 - When do you tired?

답변 - I feel tired when I can't sleep until finishing my homework

 나는 피곤하다. when 과제 하느라 잠을 자지 못할때

5) 질문 - When do you excited?

답변 - I feel excited when I see the soccer game.

 나는 흥분하다. when 축구경기를 관람할때

6) 질문 - When do you bored?

답변 - I feel bored when I see a movie twice.

 나는 실증을 느낀다. when 똑같은 영화를 두번볼때

'능력의 삶 > 공부법' 카테고리의 다른 글

How did you spend~  (0) 2010.11.11
fountain, mean   (0) 2010.11.11
did eat 과 ate의 차이  (0) 2010.11.10
불규칙 동사모음  (0) 2010.11.10
will 과 be going to의 차이  (0) 2010.11.10